سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صنعت

فیدرها دستگاه های تغذیه کننده ای هستند که در بسیاری از صنایع کاربرد دارند. فیدرها در واقع موادی که وارد سایر دستگاه ها می شوند را آماده می کنند . فیدرها انواع مختلفی دارند و برای تغذیه دستگاه هایی مانند سنگ شکن فکی , سنگ شکن هیدروکن , مخلوط کن ها ,دستگاه های پرس و سایر سنگ شکن ها استفاده می شوند.
فیدرها دستگاه هایی هستند که در فرآیند تولید بسیار مهم هستند. در کارخانه ای که ظرفیت تولید آن از 10 تن در ساعت بالاتر است برای کارگران بسیار سخت خواهد بود که مواد و بار ورودی به دستگاه ها را به آن ها برسانند.
بنابراین اگر در خط تولید فیدرها نباشند سرعت کار بسیار کاهش پیدا می کند حتی در بعضی موارد نیز عملیات تولید مختل می شود و پیش نمی رود.
همان طور که گفتیم فیدرها انواع مختلفی دارند که ما در این جا با یک نوع از آن ها به نام فیدر شاتونی بیشتر آشنا می شویم.

فیدرشاتونی

فیدر شاتونی دارای یک قیف است که مواد داخل آن قرار می گیرد. صفحه ای که در زیر این قیف قرار دارد که این صفحه روی تعدادی چرخ قرار دارد این چرخ ها صفحه را در راستای افقی و رو به جلو یا عقب حرکت می دهند و اجازه حرکت های جانبی را به این صفحه نمی دهند.
انرژی لازم برای این حرکت در فیدرهای شاتونی توسط شاتون ها یا پمپ هیدرولیک تامین می شود. زمانی که صفحه به سمت جلو حرکت می کند بار از قیف به روی صفحه بنشیند. و زمانی که صفحه به سمت عقب حرکت می کند برعکس حالت قبل باری که بر روی صفحه است به قیف وارد می شود.
این عمل باعث می شود که عمل باردهی به طور مناسبی انجام بگیرد و مواد با سرعتی یکنواخت به دستگاه بعدی انتقال پیدا می کنند. فیدرهای شاتونی در انتقال مواد کارایی بسیار بالایی دارند و همین موضوع باعث شده است که قیمت آن نیز در مقایسه با فیدرهای گریزلی نیز بالاتر باشد.