سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صنعت

برای مخلوط کردن مواد اولیه در صنایع مختلف از دستگاه هایی استفاده می شود تا این مخلوط کردن و ساخت میکس به آسانی انجام بگیرد. به این دستگاه میکسر گفته می شود.
میکسرهایی که برای مخلوط کردن مواد اولیه سنگ های مصنوعی استفاده می شود باید میکسرهای پرقدرتی باشد که بتواند موادی که رطوبت کمتری دارند را با هم دیگر میکس کند.
میکسرهای سنگ مصنوعی با توجه به تفاوت مواد اولیه و مواد افزودنی با هم دیگر متفاوت اند. میکسرهایی که برای تولید بتن و بلوک استفاده می شود برای میکس کردن مواد سنگ های مصنوعی کارایی لازم را ندارد وتوانایی لازم برای میکس کردن این مواد را ندارند.
اگر به اشتباه از میکسرهای سنگ مصنوعی برای تولید سنگ ها استفاده نشود به دلیل خوب مخلوط نشدن مواد و نداشتن واکنش های پلیمریزاسیون و هیدراتاسیون مناسب نتیجه به دست آمده مطلوب نخواهد بود.
تفاوت میکسر سنگ مصنوعی با میکسرهای بتن
میکسرهای تولید بتن در هر دقیقه 20 تا 25 دور تولید می کنند اما میکسرهای سنگ مصنوعی چیزی حدود 36 دور در دقیقه تولید می کنند.
بازوهای میکسر سنگ مصنوعی 35 تا 40 میلیمتر و قابلیت تنظیم شدن را دارد. تعداد این بازوها در میکسر سنگ مصنوعی 5 یا 6 عدد می باشد. اما در میکسرهای بتن این بازوها با ورق خمکاری تهیه شده و تعدا آن نیز 3 یا 4 عدد است.
گاهی اوقات افراد سودجو میکسر بتن را به عنوان میکسر سنگ مصنوعی ارایه می کنند بنابراین باید هنگام خرید این میکسرها باید اطلاعات کافی را کسب کرد و بدون توجه به تفاوتی هایی که ذکر شد اقدام به خرید نکرد .
خرید بدون اطلاعات موجب ضرر مالی به پروژه می شود و محصول نهایی نیز کیفیت مطلوب را نخواهد داشت بنابراین باید تمام نکات گفته شده را در هنگام خرید در نظر داشت.