سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صنعت

بوجاری به کاری گفته می شود که طی آن ناخالصی ها و ضایعات موادی مانند حبوبات را از آن ها جدا می کنند. عمل بوجاری در گذشته به صورت دستی انجام می گرفت. در روش دستی احتمال خطا در بوجاری کردن بالا بود و همچنین سرعت کار به دلیل این که توسط نیروی انسانی انجام می گرفت بسیار پایین بود.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی برای این کار طراحی و تولید شده اند.این دستگاه ها در زمانی بسیار کم تر وحجم مواد بسیار بیشتری را نسبت به روش دستی بوجاری می کنند. علاوه بر افزایش سرعت کار دقت کار نیز نسبت به روش دستی افزایش پیدا کرده است.

دستگاه های بوجاری علاوه بر صنایع غدایی در بسیاری از صنایع دیگر نیز کاربرد دارند. این دستگاه با توجه به نوع کاربردشان با هم دیگر متفاوت اند. یکی از پیشرفته ترین انواع دستگاه های بوجاری دستگاه بوجاری لیزری است.

دستگاه های بوجاری لیزری ویژگی هایی دارند که آن ها را از سایر دستگاه های بوجاری متمایز می کنند.

ما در این جا به تعدادی از این ویژگی ها اشاره می کنیم :

- این دستگاه سرعت و دقت زیادی در جدا کردن ناخالصی ها و مواد زاید از محصول را دارد . سرعت بالای این دستگاه موجب افزایش سرعت بسته بندی محصول و افزایش راندمان تولید می شود.

- این دستگاه ها با تکنولوژی روز دنیا ساخته می شود و توانایی جداسازی مواد براساس شکل, اندازه , خرابی و رنگ آن ها را دارا هستند. این ویژگی به دلیل وجود سنسورهای قوی در این دستگاه است.

- دستگاه بوجاری لیرزی دارای چشم های الکترونیکی و فن های بسیار قدرتمند است که به کمک آن ها جداسازی و غربال مواد را انجام می دهد.

- این دستگاه ها نسبت به دستگاه های بوجاری معمولی وزن کم تری دارند و هم چنین درصد خطا در آن ها بسیار کم و نزدیک به صفر است.

- در این دستگاه ها مانیتورهایی موجود است که اپراتور می تواند تمامی اطلاعات را در آن مشاهده کند و توسط آن اطلاعات روند تولید را کنترل کند.

- مصرف برق در این دستگاه نیز نسبت به دستگاه های معمولی کم تر است که این موضوع باعث کاهش هزینه های تولید می شود.

- دستگاه بوجاری لیزری هنگام کار به پوسته ی بیرونی حبوبات آسیب وارد نمی کند و علاوه بر بوجاری کردن دانه آن ها را پولیش تیز می کنند تا برای بسته بندی ظاهری براق و جذاب داشته باشند.

- این دستگاه ها علاوه بر بوجاری کردن ناهمواری ها و خرابی هایی که روی دانه ها وجود دارد را نیز از بین می برند که این موضوع باعث می شود که دانه ها سطح ناهمواری برای آسیب زدن به بسته بندی نداشته باشند.

برای تهیه دستگاه های بوجاری لیزری باید به چند نکته توجه کنیم تا نوع دستگاه لیرزی باید متناسب با محصول تولیدی باشد. اول این که دستگاه لیرزی که انتخاب می کنیم از نظر سایز و ابعاد متناسب با نیاز تولید کننده باشد. دوم این که برق مصرفی دستگاه با نوع برق کارگاه یا کارخانه متناسب باشد.

با توجه به این نکات شما می توانید دستگاه مورد نیاز خود را تهیه کنید و راندمان تولید خود را افزایش بدهید.